Ljus i retail

Allmänljus

Allmänbelysningen i butiker ser vi som ett sätt att skapa en bra grundbelysning. Med linjärbelysning och paneler byggs denna grund. Allmänbelysning är dock inte nödvändig i alla interiörer. T.ex. där man använder avsaknaden av ljus och en mörk färg för att ge illusion av oändlighet ovan huvudet. För istället pendla ner armaturer och flytta ner ljuset in i hyllor och möbler för en annan typ av fokus och känsla. Med downlights fokuserar vi ner ljuset och drar uppmärksamhet direkt till produkten och detta skapar även mer dynamik och kontrast i rummet. Ännu mer intressant ljusmiljö blir det i butiken med pendlade ljuslådor som vi har i olika storlekar och färger. Dessa gör sig extra bra i ovannämda exempel med mörkt tak som ger illusion av att de svävar i rummet.

Skyltning

Poängen med att skylta är att förmedla ett budskap. Det budskapet måste synas. Vi ser till att det syns och det ordentligt. När det kommer till skyltning så har vi b.l.a valt att jobba med led-belysta och kanvasbeklädda ljuslådor som vi har döpt till LumiSky (för tak) och LumiScape (för vägg och fristående.) Färgdjupet, kontrasten och klarheten i det printade budskapet gör dessa produkter till en orivaliserad skyltprodukt på marknaden. Utöver dessa så har vi led-belysta snäppramar i standardstorlekar och även mått efter önskemål, enkelsidiga och dubbelsidiga. Vi har även andra specialutvecklade skyltar i sortimentet.

Ljus i hyllor & möbler

Här flyttar vi ljuset så nära produkten som det bara går med produkter såsom LumiEdge och (Led-lister). Där ljuset betyder som mest och får sin fulla effekt på produktnivå. En effekt av detta blir en nyfiken och nästan lite trollbindande uppmärksamhet från betraktaren som leder till ökad försäljning vilket i stora drag är målet. Vi låter produkten och dess färger bada i ett högkvalitativt ljus för att spegla eller faktiskt överträffa den vision som designern av produkten förmodligen hade vid idéögonblicket. När vi önskar fylla hyllor med ljus från ytterkant hela vägen in till innerkant och till bredden använder vi oss av (bottenplattan). Varor med transparenta behållare och framför allt innehållande färgade vätskor drar stor nytta av effekten som blir av den lysande (bottenplattan).

E-Signage

Info inom kort.

Vad gör bra och innovativ belysning och skyltning för retail?

Ökar försäljningen.
Drar uppmärksamhet till varumärket.
Skapar en betryggande känsla för kunden.
Visar ett ökat engagemang från säljaren.
Visar produkter och varumärken i dess rätta ljus.
Ökar tydligheten och läsbarheten på produkter.
Lyfter fram färg och design.
Till toppen